Re: super stabliny i wydajny komp do robienia muzyki

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Tue 13 May 2003 - 00:11:05 MET DST

Sylwek napisał/a...

> [...]
> ex
> a ma do wydania gdzies 1800 zl

> i zalezy mu przede wszystkim na zestawie bardzo stabilnym a i przy tym
> wydajnym
> przykladowa konfiguracja wygl. nastepujaca:

> PG Asus a7n8x (przede wszystkim p.g. zeby byla stabilna - asusa ma teraz z
> cel 800_at_1066 i jest superstabilna - stad zwrot ku tej firmie-choc nie znaczy
> ze akurat taka wezmie. Podobno PG na nforce2 sa lepsze niz na kt400 no i
> lepiej sie kreca - sam nie sprawdzalem wiec niewiem, ale moze ktos wie??)

 Nie żebym miał jakieś konkretne zastrzeżenia do chipsetów nVidii, ale
 osobiście poczekałbym aż zrobią chociażby tyle chipów, ile Via dla
 platformy Socket A i wtedy dopiero zastanawiałbym się czy to kupować.
 IMO te kilka procent wydajności nie jest warte i różnicy w cenie i
 tego ryzyka. Zwłaszcza, że priorytetem jest stabilność. Tutaj więc
 robimy oszczędność i bierzemy MSI KT3V (będzie ze 100zł różnicy jak
 nie lepiej).

> obudowa - midi atx - tylko jaka (chodzi glownie o zasilacz) - no i zeby nie
> byla zadroga, bo wszystko musi sie zmiescic w kwocie 1800 zl (no moze 50 zl
> wiecej)

 Zdecyduj się, czy chcesz składać zabawkę (tylko nie wiem do czego, bo
 z GF2MX to nie do gier) czy naprawdę porządny komputer. Deklarujesz,
 że zależy Ci na stabilności, a części wybierasz pod kątem
 podkręcania i ceny. Odpuść trochę na dysku, dołóż te 100zł z płyty i
 kup porządną obudowę (np. Enlight, ale z zasilaczem Sirteca a nie ten
 szajs który się ostatnio pokazał) albo chociaż sam zasilacz (np.
 Chieftec). To jest podstawa.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]