Re: Abit KT7 vs. Zalman 3000+ i inne Zalmany

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Mon 12 May 2003 - 17:26:10 MET DST

> Athlon TB wiecej ?

tak o jakies 7-8 W (wat)

> na Titan TTC-D5TB(3) z moim Athlonem TB 1GHz mam 50 st.C i nie wiem
> czy to jest odpowiednia temperatura - bo jak kupowalem i mialem Orba
> mialem 39st. i potem roslo

bo niestety tak to najczesciej bywa - ciszej = mniej wydajnie

> a Zalman 3000+ ?

przy procku do 20-25 W pewnie by dal rade bez wentylatora ale przy procku
ponad 50 W

od razu do drugiego posta - o wiele lepszy czy 2*C roznicy mozna tak nazwac
chyba ze patrzyles na Zalmana w trybie SILENT to tak ten Zalman jest slaby,
pomysl moze o 6000-AlCu choc ja osobiscie wzialbym tego FalconRockII i
zamiast na ~2300rpm puscil go na jakies 1800rpm bedzie troche cieplej ale za
to cichutko i o wiele taniej niz Zalman :-)

zreszta popatrz czy to tylko Twoj cooler na procku halasuje bo moze sie
okazac po wymianie ze to zasilacz jest najglosniejszy albo grafika !!!

teoretycznie jest tez inne rozwiazanie ale muslabys troche pokombinowac -
zdjac bok z obudowy itp
chodzi o to ze na Allegro sa po ~ 20-25zl uzywane wentylatory PAPST z serii
6200 - 172mm x 51mm na 48V z tego co wiem dzialaj spokojnie na 12V mimo
takiego spowolenienia maja i tak duzy przeplyw powietrza a sa cichutkie
wtedy jakbys dobrze umiescil taki wentylator (podwiesil - w pewnej
odleglosci od plyty - na czyms zeby nie byl przykrecony czyli nie przenosil
ewentualnych wibracji) z boku zeby dmuchal na plyte glowna to nie dosc ze
chlodzilby procesor to i chipset i mosfety i pamieci i moze jeszcze karte
graficzna - wtedy zostawilbys radiator od tego Titana i mogloby byc OK
(takie a'la serwerowe rozwiazanie) w razie co poszukaj na aukcjach i pogadaj
z tymi co sprzedaja jak sie spisuja na 12V te wentylatory bo na 48V maja z
10x wiekszy przeplyw powietrza niz taki wentylator od Titana tyle ze
halasuja, a na 12V powinny byc OK

pozdrawiam