Re: Jak sprawdzić czy są włączone oba kanały pamięci DDR

Autor: Jacek P. (jpietrus_at_hoga.pl)
Data: Sun 11 May 2003 - 16:01:25 MET DST

> Witam.
> Mam płytę ABIT NF7 nForce2, wsadziełem do niej 2x256 DDR 333MHz . Jak
sprawdzić
> czy płyta obsługuje je w trybie dwukanałowym czy też nie. Czy bios
powinien coś
> wyświetlać? Przedtem miałem tylko jedną kość wsadzoną i w Sandrze 2003 w
teście
> pamięci miałem cos koło 2550 punktów, po włożeniu drugiej wynik nie
zmienił się
> nie zależnie od sposobu obsadzenia banków.
Miałem ten sam problem - ta sama płyta, tylko ramy inne (2x256 GeiL DDR400).
Wyczytałem na pewnej stronie http://www.8rdafaq.com/NF7/index.php, że należy
zapełnić DIMM3 (odseparowany) i dowolny z dwójki pozostałej (DIMM1 lub
DIMM2). W instrukcji do płyty podają, żeby zapełniać od 3 do 1, czyli
najlepiej DIMM3 i DIMM2 (tak też założyłem). Nie będzie żadnego komunikatu,
a wyniki w obu kombinacjach (3 i 2 oraz 3 i 1) powiny być identyczne. Nie
wiem tylko jednej rzeczy - program CPU-Z wciąż pokazuje, że mam Single
Channel.....
Pozdrowienia, Jacek Pietruszczak