Re: Odp: hdd na starszych plytach

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 11 May 2003 - 14:05:12 MET DST

Adam wrote:
> lekture netykiety odnosnie polskich liter ,czy bledow ortograficznych
> to polecalbym raczej tobie

Samych ortów by mi się nie chciało czepiać, inne rzeczy miejscami
skuteczniej unieczytelniają twoje posty. No, może zareagowałem nieco
alergicznie ... Ale jak się bronisz, to nie będę marudził - twoja sprawa
:->

> piszac w temacie "hdd na starszych plytach" mialem na mysli
> te STARSZE plyty na ktorych problem ten wystepuje.

Otóż sęk w tym, że zachowanie HDD >32GB na rozmaitych płytach, w których
producenci zaniedbali ich obsługi, nie sprowadza się do rozróżnienia
działa - nie działa. Widywałem na grupach kilkakrotnie patenty z ręcznym
wpisywaniem BIOSowi dość szczególnej geometrii dysku, widywałem płyty,
które odmawiały bootowania ze zbyt dużym dyskiem, mimo tego, że OS
(Linuks w tym wypadku) powinien był sobie poradzić, gdyby płyta dała mu
szansę.

> pytalem o programik ktory pozwoli komputerowi widziec cala pojemnosc
> dysku

Tu jest rzecz nie w komputerze, a w jego BIOSie (czy będzie umiał
zabootować maszynę), a potem w ewentualnym programiku typu "Disk Manager"
(gdzie takiego szukać to już ci napisali), względnie w OS, który może
zlekceważyć BIOS i zrobić conieco po swojemu. Powiadają ludzie, że np.
Linux umie, warto czasem tylko zadbać o to, żeby bootować go z partycji
dostatecznie blisko początku dysku (poniżej wszelkich limitów).

> piszac komputer mialem na mysli ta puszke
> (zazwyczaj stoi ona pod biurkiem,wiesz ten taki prostokat ;),

Płaski jakiś masz ten komputer, fajny. Mój jest robiony w starszej
technologii i wygląda zgrubsza jak prostopadłościan ;-P

> a nie mialem na mysli systemu operacyjnego Windows.

Tyle dobrze :-)

--
Pozdrówka,
        Artur