Re: komp bez portu COM

Autor: Iwo (iwo_at_neostrada.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 16:36:49 MET DST

Użytkownik "allerune" <allerune_at_NOSPAMtlen.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam problem. Potrzebuje podlaczyc urzadzenie ktore obsluguje tylko port
COM
> do komputera (dokladnie kasa fiskalna) laptopa, ktory niestety w port ten
> nie jest wyposazony. Sa tam porty LPT, USB i wyjsciowe myszka/klawiatura.
> Przez jaka przejsciowke najwygodniej bedzie mi podlaczyc COM? Czy komputer
> wykryje urzadzenie jesli je podlacze (jest ono dosyc stare) a jesli nie to
> czy programy dosowe sobie z tym poradza???
>
> pozdrawiam
>
> --
> allerune

Możesz dokupić przejściówkę USB=>COM, większość tego typu urzżdzeń ma
drivery tylko pod windowsa (te co ja widziałem - mam ten sam ból),
dlatego jeżeli używasz programu księgowego napisanego na jakiego kolwiek
windowsa
(nie takiego co tylko chodzić w trybie Windows - np. FPP, Buchalter ....)
to nie powinieneś mieć żadnego problemu, bo to sprawdzałem i no problem,
ale jeżeli ten program jest napisany dla Dos`a, to może nie mieć możliwości
obsługi
konwertera USB=>COM. (tego powinieneś się dowiedzieć na informacji
u producenta programu).

tu możesz to kupić: http://www.q-s.pl/cgi-bin/cennik.pl?usb%20adaptery
ok 100zł (zVat)

lub tutaj http://www.amm-komputer.com.pl/sklep/shopping/?id=562 ok 80zł
(zVat)

Rozwiązania takiego jak LPT=>COM, jeszcze nie widziałem, ale w tym przypadku
byłoby chyba lepsze.

kenowi_at_o2.pl