zagadka dla ekspertow od sprzetu

Autor: kyle (darek_kr_at_op.pl)
Data: Sat 10 May 2003 - 11:17:42 MET DST

witam,

od dluzszego czasu mam problem z uszkodzonymi plikami na dysku. zauwazylem,
ze dzieje sie to podczas shutdown'u albo restrtu windowsow (XP SP1).
dokladniej, losowe pliki (zwykle z dysku systemowego, ale nie zawsze) sa po
ponownym uruchomieniu systemu uszkodzone - checkdisk stwierdza bledne
indexy, zle security descriptory itd. file system to NTFS. wyglada to tak
jakby windowsy przed wylaczeniem komputera nie zdazyly zapisac wszystkich
uzywanych plikow.
nie wydaje mi sie zeby byl to problem z moim dyskiem, poniewaz ten sam objaw
wystepowal na 2 zupelnie innych dyskach (IBM i Fujitsu). kable takze
wymienialem. poza tym napisalem sobie prosty programik, ktory kopiowal
dowolny katalog w inne miejsce i nastepnie binarnie porownywal poszczegolne
pliki ze zrodlem - jako zrodlo uzylem instalki win2k i puscilem test na 24h.
przeszedl bez bledu.
pamiec tez raczej odpada - kolejne 24h testow memtest86 nic nie daly. potem
jeszcze puscilem na noc 3DMark2001 i nadal nic.

moj sprzet to:
plyta ASUS P4B266SE
proc PIV 1.8 - nie podkrecany
RAM 512MB Kingstone KVR333x64c25/512
dysk caviar 80GB 7200 8MB cache - WDC WD800JB
obudowa Chieftec big tower (chyba z serii dragon) zasilacz 360W
grafika Sapphire 9100 64MB
muzyka SB Live! 1024
nagrywarka TEAC CD-W540E
cdrom TEAC CD-532E
jakies dwie karty sieciowe
karta telewizyjna PixelView

co w tym zestawie jest nie tak? jakie testy jeszcze moglbym puscic? co z tym
zrobic?

dzieki za kazda podpowiedz
pozd.
kyle