Problem z płytą główną firmy Kobian

Autor: Piotrek (PKmail_at_2com.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 18:46:58 MET DST

Witam wszystkich uczestników grupy
    Mój kolega ma płytę główną KOBIAN (MERCURY) KOBKT266aFDSX - podaję
dokładne oznnaczenie. Urządzenie to współpracuje z pamięciami DDR i SDR
jednakże w przypadku DDR, jak się ostatnio przekonaliśmy, przepustowość
pamięci w MB jest tylko o kilka procent wyższa niż miało to miejsce przy
SDR. Testy wykonane programem SiSoftware Sandra 2003 Standard wykazały
różnicę przy użyciu obu typów pamięci o ok. 300 MB/s. Pamięć SDR 256 MB 133
Mhz ma przepustowość ok. 1000 MB/s a DDR 256 MB 266 Mhz ok. 1300 MB/s
(podane wyniki dotyczą testu Memory Bandwidth Benchmark - RAM Int Buffered).
Podkreślam że pamięci są na 100% sprawne bo na moim Solteku 75 DRV4 na tym
samym chipsecie KT 266A DDR ma przepustowość ponad 2000 MB/s. Ustawienia
pamięci są odzcytywane przez BIOS automatycznie (by SPD) bo przy innych
ustawieniach wyniki testu są jeszcze gorsze.
    Według mnie płyta Kobiana jest uszkodzona jednak może ten model akurat
taki jest i nie będzie działać lepiej. Proszę wszystkich którzy spotkali się
z podobnym problemem o wypowiedź w tej sprawie.

Piotrek K. ze Szczecina