Płyta z KT133A i SB128 PCI

Autor: T. Skolem (t_skolem_at_wp.pl)
Data: Thu 08 May 2003 - 22:21:17 MET DST

Witam,

Mam takie pytanie, czy jest możliwe aby sprawna karta dżwiękowa
sb128 (CT4810), niezależnie, w którym by była slocie pci,
zakłócała obsługe Barracudy 40GB? Modelu CT4810 nie ma na liście
zgodności sprzętu (HCL), ale jest Audio PCI (ES1371, ES1373)
i tak też win xp wykrywa moją kartę.

Komp. startuje normalnie po załączeniu do prądu. Karta działa
- w menedżerze urządzeń nie ma konflików, ma własne irq, w biosie
ac97 jest wyłączony. Dzwięk czysty, o wiele lepszy niż z ac97.

Ale gdy chce "uruchomić ponownie", czy nawet zresetować komputer,
to po teście, wyświetleniu rozpiski sprzętu jest czarny ekran a
po jakichś następnych 20s. komunikat - dość losowy - że. brak
ntldr albo innego systemowego. Powtórny reset nie pomaga. Tylko
po cyklu wył-włącz komp uruchamia się normalnie. Co jest grane?
Czym sie różni start komputera po włączeniu go włącznikiem zasilania,
od startu po zresetowaniu klawiszem na obudowie (że Reset a "trzy
palce" to różne rzeczy, to wiem)? W biosie dałem, że system
nie jest typu PnP i jeszcze szereg innych rzeczy próbowałem.
I ciagle to samo.

Tak jest nawet przy instalacji win xp na wyzerowanym dysku.
W trakcie instalacji po pierwszym restarcie, komp już nie wstaje.
Sprawa sterowników karty nie ma więc tutaj chyba nic do rzeczy.
W win 98se takie zachowanie tylko raz się przytrafiło na wiele
"ciepłych" uruchomień.

Ostatecznie kartę wyjąłem i nie mam żadnych problemów z maszyną.
MB Soltek kav75 z najnowszym biosem, d750, 258 ram, niekręcone,
Radeon 9k. Via4in1; brak sterownika dla ac97.

Nb. wcześniej miałem kartę na isa. gdy ją włożyłem to kontroler
stacji fdd wariowal - tworzył pliki monstra na dyskietce.
Co do karty isa to zgodzę się, że to stara istoria i ma prawo nie
działać, chociaż modem zoom pracowal bez zarzutu. Ale kłopotów
z kartą pci się nie spodziewałem.

Potrzebuje dzwięku trochę lepszego niz z ac97. Teraz jednak obawiam
się kupna nowej karty, bo być może znow czaji się jakaś
upierdliwość. Co wy na to? Fachowcy z Creative'a tyle mieli do
powiedzenia, ze spytali czy wyłączyłem ac97 choć im wyośliłem
na samym wstępie, że tak. Czy MB jest uszkodzona, czy też taka to
uroda chipsetu czy czegoś jeszcze innego?

Dzięki za rzeczowe sugestie

Skolem