Re: Ktory dysk...?

Autor: Sebastian (sebek_w_at_gazeta.pl_SPAM)
Data: Thu 08 May 2003 - 14:03:39 MET DST

> Znawców tematu prosze o podpowiedz, ktory Hdd lepiej kupic (oba maja 3
lata
> gwarancji i sa w tej samej cenie)
> Najbardziej interesuje mnie awaryjnosc
>
> Caviar WESTERN DIGITAL 400JB/40GB ATA100 7200rpm 8MB Cache,
>
> Samsung 60 GB; Interfejs: Ultra ATA/100;5400 obr./min;

ja kupiłem ostatnio Samsunga 60gb, bo wolałem większą pojemność niż
szybkość. NIe mam zastrzeżeń co do dysku.
Do tej pory używałem Seagate 20gb 5400. Robiłem testy z użyciem HDtach i
muszę przyznać, że pomimo takiej samej prędkości obrotowej, to Samsung jest
prawie 2 razy szybszy niż ten Seagate 20gb!!!
Do tego dodam, że jak włączyłem kompa to na początku myślałem, że się
zawiesił. A to po prostu ten Samsung tak cichutko chodzi. Naprawde, nic go
nie słychać.
A co do awaryjności... to nie wiem. Ale uważam, że każdy ma na ten temat
inne zdania. Żywotność dysku przecież nie zależy tylko od producenta, ale od
tego jak obchodzimy się z dyskiem, w jakich warunkach i z jakim obciążeniem
pracuje. A poza tym, jeśli Samsung nie robiłby w miarę bezawaryjnych dysków,
to nie dawałby 3 lat gwarancji, bo po prostu by mu się nie opłacało i
musiałby dokładać do interesu.
Jak kupywałem dysk, to podstawowym kryterium była właśnie gwarancja, potem
pojemność i cena. Choćby Seatgate robił nie wiem jakie dyski, to nie kupię
dysku z roczną gwarancją gdy inny producent daje 3 lata. W tym czasie może
stać się tyle rzeczy niezależnych od samego dysku, że lepiej mieć zawsze te
3 lata.
Co do tego WD to nie mam zdania, a nie chcę pleść głupot, że kiedyś padały,
itp.

--
[  Pozdrawiam, Sebastian  - gg 3154019, sebek_w_at_gazeta,pl
[  Duron 900, ECS k7s5a rev.1; 512 DDR Kingston 266