bad sektory - co to jest - ciąg dalszy

Autor: fantomasz_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 08 May 2003 - 08:41:24 MET DST

Pisałem parę dni temu o swoich problemach z HDD Caviar Special Edition 80 GB,
gdzie na nieużywanej partycji pojawił siębad sektor, a po poleceniu formact x:
pojawiły się kolejne trzy bad sektory. Pozornie sprawa jest jasna, dysk (ma
miesiąc) nadaje się do wymiany, ale to byłoby zbyt proste. Wykorzystałem do
testu dysku narzędzie ze strony Western Digital i oto wynik:

"DLGDIAG 4.12 - Data Lifeguard Diagnostic
******** Begin Extended Test
Model: WDC WD800JB-00CRA1
S/N: WD-WCA8E5573407
Firmware: 17.07W17
C H S: 155061 16 63
Drive: 0
Baseport: 0X1F0
DCM: 2JENTFNM
Build Date: 22-FEB-03
Family: 45
SMART is ON.
Test stopped as of 5/07/2003, 17:14:41
NO ERRORS DETECTED FOR THIS DRIVE.
Final Code For This Drive: 0000
Test Complete."
No i zgłupiałem, są błędy czy ich nie ma? KOledzy w poprzednim moim wątku
sugerowali np. uszkodzenie taśmy łączącej HDD z płytą. Serwsisant z hurtowni
zasugerował, że mogąto być błędy Windows i polecił zdjąć wszystkie partycje, a
potem całość sformatować. Ciekaw jestem czy ktoś miał podobne doświadczenia.
Co o tym wszystkim myślicie?