Re: jaki 120GB? BarracudaV czy Maxtor DiamondMax Plus 9

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 13:00:12 MET DST

Użytkownik "Chichotek" napisał:

> ja bym spojrzal przychylnie na Caviara z 8mb cache,
> zwlaszcza ze maja 3 lata gwarancji, a to jest wielki atut.

Stanowczo popieram przedmówcę: Caviar 8 MB cache (WD 1200JB) - idealny
wybór. Dlaczego? Na pewno nie ze względu na wydajność, bo podobne osiągi
mają dyski konkurencji. Ale podstawa: 3 lata gwarancji (a dokładniej: 3 lata
od daty produkcji, czyli zazwyczaj 35 miesięcy od dnia zakupu).

Sam zresztą kupiłem ten dysk kilka dni temu. Póki co, jestem zadowolony.
Pracuje bardzo szybko - w bezpośrednim starciu z moimi, dotychczas
najszybszymi dyskami, Barracudą ATA IV 80 GB i Maxtorem D740X-6L 80 GB jest
średnio o około 8-10 MB/sek szybszy podczas testów odczytu (w trybie
Random). Do tego pracuje bardzo cicho (ciszej od wspomnianej Barracudy).
Jedyna wada, tradycyjna już w przypadku dysków 7200 to dość mocne
nagrzewanie (większe od Barracudy i mniejsze od Maxtora). Moim zdaniem, bez
dodatkowego chłodzenia nie powinno się go odpalać. Niestety ciężko na razie
ocenić mi realną temp. pracy tego dysku. Program DTemp, którego używam do
monitorowania temperatury pracy dysków najwyraźniej nie współpracuje z
Caviarem SE albo dysk po prostu nie posiada monitoringu temperatury [może
ktoś z grupowiczów się już zorientował]?

Pozdrawiam,
Sniper