Re: Pasmo wizyjne monitora - czy dobrze licze?

Autor: gmyra (gmyra_at_gazeta.pl)
Data: Tue 06 May 2003 - 18:46:55 MET DST

>A skąd *2 w powyższym wzorze ?
>Zamiast niej dodałbym współczynnik 1.1 (na ruch i stabilizacje wiązki przy
>powrotach)

Skad 2? W zasadzie sam nie wiem. :)) Wydaje mi sie, ze gdzies
wyczytalem, ze rzeczywista czestotliwosc z jaka moze nastapic zmiana
koloru piksela jest rowna polowie pasma wizyjnego. Ponadto wszedzie
(=na grupach :)) madrzy ludzie twierdza, ze przyzwoity monitor 19''
powinien miec pasmo >200MHz. Gdyby nie bylo czynnika *2, to takie
pasmo okreslaloby granice ostrego wyswietlania dla 1280x1024 na ok.
150Hz, wiec stawianie takiego warunku na szerokosc pasma byloby
absurdalne.

Wiec pytanie pozostaje - czy mozna tak liczyc?

Pozdrawiam,
gmyra