Re: Pasmo wizyjne monitora - czy dobrze licze?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 06 May 2003 - 18:54:40 MET DST

Mateusz Korniak wrote:
> [...]

Ściślej to chodzi o modulację strumienia - wszak masz poziomy szarości, a
nie tylko świeci-nie świeci. Ale idea jest OK.

> A skąd *2 w powyższym wzorze ?
> Zamiast niej dodałbym współczynnik 1.1 (na ruch i stabilizacje wiązki
> przy powrotach)

2 to przesada (nie chce mi się sprawdzać czy da się uzyskać stabilny obraz
z tak długimi timingami), 1.1 - nie wiem jaki CRT wyrobiłby się przy
takich timingach bez deformacji/zawijania krawędzi. W tej chwili u mnie
jest ok. 1.41 (obraz 1280×1024, ze ślepymi pixlami 1728×1072), co przy
85Hz daje wymagania na pasmo (i PixelClock) ok. 157.5MHz. To są defaulty
(GeForce2 MX i XFree 4.3), ale jakby się uprzeć to można by parę pustych
linii zlikwidować i paręset pikseli w linii też, dochodząc do jakichś
1.3, może 1.25. Dawno nie miałem potrzeby tak mocno żyłować sprzętu, choć
w przypadku, gdy pasma monitora trochę nie wystarcza to może być dobrym
pomysłem (nową kartę graficzną z RAMDACem <250MHz to chyba obecnie ciężko
byłoby dostać).

--
Pozdrówka,
        Artur