Re: Codegen, a Radeon 9100.

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Tue 06 May 2003 - 00:29:50 MET DST

Krzysiek Szczepanek wrote:

> Najwyrazniej miales blad odczytu, zreszta problem tez jest w
> zakluceniach na lini 3.3V

Nie sądzę, bo po wymianie na Chiefteca 420W napięcie wynosi zawsze nieco
ponad 3.3V. Zresztą ten stary Enlight zasila mój drugi komputer (Abit BE6 z
Celeronem 800_at_1120) i SpeedFan w tej chwili pokazuje 3,26V.

> Problem dokladnie jest opisany wielokrotnie w archiwum ;)

Nie twierdzę, że Radeon 8500 nie jest wrażliwy na napięcie 3,3V - wiem, że
jest. Jednak wielokrotnie pojawiała się informacja, że chodzi właśnie o
"stabilność" tego napięcia, brak zakłóceń a nie wartość zbliżoną do ideału -
np. Adam Duży w sierpniu 2002 wielokrotnie raportował poprawną pracę (i
skuteczne podkręcanie) Radeona 8500 na Codegenie 300 W (model 250ax1 - ten
"słabszy"), przy napięciu linii "3,3V" na poziomie 3,15 czy nawet 3,06V. I
odwrotnie - czasami pomimo wzorcowej wartości tego napięcia Radeony są
niestabilne, a po wymianie zasilacza problem ustępuje.

pozdrawiam,
Konrad Zydroń