znow problem z DMA

Autor: grzess (klik3_at_wp.pl)
Data: Tue 06 May 2003 - 00:58:27 MET DST

Witam

Jakis czas temu meczylem sie z wlaczeniem trybu DMA dysku, problem znowu
powrocil
mam plyte glowna PROCOMP BVC3A na chipsecie VIA, dysk WD 40GB.
Poprzednio nie moglem ustawic DMA (dysk samsung) i dopiero zmiana UDMA na 33
pozwolila tego dokonac, a udalo sie to zmienic za pomoca programu setudma,
ze strony samsunga.
Teraz mam WD, sciagnalem ze strony producenta program do zmiany UDMA
dgludma, ale niestety nie potrafie ustawic na 33.
Transfer beznadziejnie niski:(
Z opisu plyty glownej wynika ze powinna chodzic na 66, ale jest to druga
plyta z ktora sie mecze i wiem ze tylko zmiana na 33 pozwoli wlaczyc DMA.
Nic nie pomaga flashowanie biosu, w poprzednim przypadku musialem wgrac
starszy bios (1.6) aby dalo sie wlaczyc to cholerne DMA.
W chwili obecnej nie potrafie zmienic UDMA na 33, a co za tym idzie nie mam
mozliwosci wlaczyc DMA.
Przewalkowalem juz ta plyte na wszystkie strony i wiem ze tylko w taki
sposob moge tego dokonac.
Prosze o pomoc w ustawieniu UDMA na 33.

Pozdrawiam
Grzess