Re: "bad sektory" co to do diabła jest?

Autor: Mateusz Korniak (info_at_kupujemy.pl)
Data: Mon 05 May 2003 - 12:38:32 MET DST

fantomasz_at_poczta.onet.pl wrote:

> Witam! Używam juz któregoś z kolei HDD, ale jak dotąd nie miałem z nimi
> problemu. Od mniej więcej miesiąca mam Caviar Special Edition z 8 MB kaszą
> i na jednej z trzech partycji, notabene dotąd nie używanej, pojawił mi się
> bad sektor. Wykonałem format spod DOS i pojawiły się kolejne cztery bad
> sektory. Na dysku jest iles tam miejsca w uszkodzonych sektorach. Ilość
> utraconego miejsca w zasadzie jest nieistotna (1,5 MB na 21 GB), martwią
> mnie natomiast te "uszkodzone sektory" Miesiąc to chyba za szybko, jak na
> nowy dysk.

Jeżli pracował w gwarancyjnych warunkach to zdecydowanie za szybko.

> nie używam. Gdzie leży problem? MOże trafił mi się wybrakowany egzemplarz?
> A może przyczyna jest zbyt wysoka temperatura dysku, używam dwu dysków
> (drugi to Seagate 10 GB ATA 66) i miejsca pomiędzy nimi nie ma za dużo.
> Ale jak myślę, wtedy bad sektory nie pojawiłyby się tylko na jednej
> partycji... Czy pojawienie się bad sektorów może być powodem do wymiany
> dysku w ramach gwaranji?

Jak najbardziej, śmiało wymieniaj - tym bardziej że na ogół badesctory są
pierwszym symptomeme padu dysku.

--
http://www.kupujemy.pl/ - Ponad sto tysięcy towarów z ponad 150 sklepów
internetowych i cenników (prawie wszystkie działające w Polsce) z szeroko