nagrywarka SCSI oraz urzędzenia na kanałach IDE....

Autor: g a v r o n (itworx_at_HATESPAM.data.pl)
Data: Fri 30 May 2003 - 09:06:28 MET DST

Hej,

Pisałem jakiś czas temu na grupę, że mi nagrywarka Yamaha 4260T na SCSI
znikła z systemu XP po zmianie obudowy. Na początku myślałem, że padła ale
pomyślałem sobie, że skoro zmieniałem obudowę to rozłożyłem pewnie inaczej
paski IDE.

Wcześniej miałem tak:

1. IDE1 (HDD jako master, CDROM slave)
W tym wariancie nagrywarka działa ok

Teraz z uwagi na obudowę BIG TOWER którą zakupiłem mam tak:

1. IDE1 (HDD na masterze)
2. IDE2 (CDROM secondary master)
No i nagrywarka nie jest wykrywana przez BIOS.

Tak sobie myślę co ma piernik do wiatraka czyli układ na kanałach IDE do
interfejsu SCSI ?
Moja płyta to MSI KT333 Ultra2C. Bios wgrany najnowszy.
Nagrywarka jest sprawna bo jak powracam do wariantu poprzedniego to jest ok.
Na stałe nie mogę do niego powrócić bo mam obecnie paski za krótkie. W
wariancie niedziałającym XP jak startuje próbuje coś czytać z nagrywarki bo
migają światełka i "burczy" 3 razy ale urządzenia potem nie widać w
systemie.

Poradzcie, co robić?
Nagrywarkę mieć muszę.

Pozdrawiam