Re: No i juz sam nie wiem ....

Autor: ArturN (artentech_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 May 2003 - 11:48:43 MET DST

Użytkownik "Cray" <cray_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam wielka prośbe ... do wszystkich posiadaczy LCD - podzielcie sie
uwagami
> na temat tego jaki panel posiadacie i jak sie on sprawuje ...(tylko prosze
> szczerze:-)

Zapomniałem w poprzednim poście odpowiedzieć na powyższe, więc uczynię to
teraz:-) Posiadam NECa 1560VM. Jestem z niego zadowolony, ale na początku
bardzo zadowolony nie byłem...Dlaczego? Bo przesiadłem się z CRT i
zobaczyłem inne kolory, odcienie, niż te na moim CRT. Ale to kwestia
przyzwyczajenia-miałem po prostu takie ustawienia. Nie miałem najlepszego
CRT i gdy byłem u znajomego, który posiada NECa na Diamontronie
stwierdziłem, że mój LCD ma świetne kolory. Druga rzecz, to kąty patrzenia.
W moim LCD jest kilka możliwości ustawienia kolorow i z tym związane są
kąty. Najlepsze są przy ustawieniu "firmowym", potem jest lekko gorzej, ale
nie na tyle, abym nie mógł pracować w trybie sRGB. Gorzej, bo pogarsza się
kąt patrzenia z dołu, ale ja siedzę zgodnie z zaleceniami producenta - linia
wzroku lekko powyżej środka ekranu i wtedy w każdym trybie jest OK.
Ostatnie, co mi się rzuciło w oczy, to minimalnie rozjaśniony dół ekranu, co
wynika z umieszczenia lamp. Ale to wyszło w testach i teraz już w ogóle nie
zwracam na to uwagi. Aha, jeszcze jedno-u mnie, przy 25ms czasu reakcji
matrycy, przy bardzo szybkim przewijaniu (scroll) tekst się lekko rozmazuje
(na stronach www), ale ja aż tak szybko nie czytam:-).
Na koniec podsumowanie-nie wymieniłbym LCD na CRT. Do obecnych moich potrzeb
nadaje się wyśmienicie.
Mam nadzieję, że powyższy tekst choć trochę Ci pomoże.

--
Pozdrawiam
ArturN