Re: 2 poziome pasy w kineskopach Diamondtron?

Autor: Jacek \ (plumpixjr_at_wp.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 13:49:11 MET DST

Witam!

> O co chodzi?
> Wyczytałem ostatnio w ocenach klientów pewnego sklepu internetowego, że w
> monitorach wyposażonych w ww. kineskop (NEC, IIYAMA!) -aha i trinitron
też-
> mamy 2 poziome paski które stale występują i po prostu sobie są!
> Qrka!
> Jak to widać w praktyce? Odezwijcie się proszę użytkownicy!
> Na jakiej wysokości ekranu są te paski?
> Jakiej są szerokości?
> No i czy są mocno dokuczliwe i czy widać je np. przy pracy w Wordzie?
>
> Dzięki, pozdrawiam

> [...]

Paski są prawie niezauważalne. Po pewnym czasie człowiek się do nich
przyzwyczaja i przestaje zauważać. Jednak jeżeli pracujesz w programach typu
CAD, mogą trochę przeszkadzać i być czasami mylone z liniami rysunku. Sam
czasami tego doświadczam, gdyż mam taki monitor firmy NEC.
Zaś w przypadku monitorów LCD możesz się spotkać z uszkodzonymi pikselami,
czyli z kropkami na ekranie. Obecne normy dopuszczają bodaj że maksymalnie 3
uszkodzone piksele w matrycy. Jakość obrazu LCD jest super, jednak aby się
nią cieszyć trzeba wydać 2 albo i 3 razy tyle gotówki, jednak warto to
zrobić kiedy dużo czasu się spędza przy komputerze. Mniej męczy się wzrok, a
i oszczędność na prądzie niebywała.
Na marginesie dodam, że bardzo fajny efekt jest jak się przesiadam z
monitora LCD laptopa na zwykły monitor (NEC jest to przecież jeden z
lepszych monitorów). Odnoszę wtedy wrażenie, że monitor się popsuł i brak mu
ostrości. Do tego mam wrażenie, że wzrok mi się rozjeżdża i nie mogę złapać
ostrości. :-) Po jakimś czasie przyzwyczajam się i przestaje mnię to
denerwować.

Pozdrawiam
Jacek "Plumpi"