Płyta gł. pod PII i różnice pomiędzy ATX i AT

Autor: Ja_Nul^ (ja_nul_at_go2.pl)
Data: Sat 03 May 2003 - 16:59:36 MET DST

Witam!

Mam pytanie dotyczące nieco starszego sprzętu niż najczęściej tu omawiany.
Otóż udało mi się kupić dość tanio pII 350 na płycie gł. Microstara MS-6119
v 1.1, (Razem z 4 MB grafiką, dźwiękówką i 64MB ramu w jednej kości wszystko
razem za 100zł :-) ), niestety ta płyta, to już czysty ATX, a kupić używaną
obudowę ATX w dobrej cenie to nie lada sztuka, nowa to wydatek min rzędu 90
zł. Z pomocą przyszedł mi jednak inny kolega gotowy wymienić się płytą gł.
za Acorpa (również na intelowskim BXsie) dokładnie model BX686, płyta ta ma
możliwość działania zarówno w obudowach AT jak i ATX (2 wejścia zasilające
chyba nie musze nikomu tłumaczyć, że o obudowę AT już nie tak trudno jak o
ATX (u mnie w domu zalegają 2 i jeden zasilacz). A moje pytanie brzmi czy
jest sens kupować ATXa i jakie zalety ma to rozwiązanie (czym właściwie
różni się zasilacz ATX, od AT prócz innego wejścia zasilającego do płyty
gł.). Prosiłbym też osoby, które miały okazje zetknąć się z którąś z wyżej
wymienionych płyt gł. o ich ocenę. Nie wiem jak kiedyś, ale dziś zapytany o
wyższość jednej marki nad drugą niewątpliwie postawiłbym na MSI.

I już ostatnie pytanko, mam w domu jedną niepotrzebną 32MB,66MHz kość ramu,
a 64MB nie wystarczy raczej nawet do zastosowań, do których przeznaczam tego
drugiego kompa ( póki, co praca w Exelu i Accesie, a w późniejszym czasie
serwer linuksowy), tak, więc chętnie dołożyłbym ją do tej 64. Tyle, że szyna
PII to 100MHz, czy więc jest sens ładować tam tą 66MHzową kość, czy w ogóle
będzie to współpracowało, i czy mam się spodziewać, spadku czy raczej
wzrostu wydajności?

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!

                                        Ja_Nul^