Re: HELP! Nieudany upgrade BIOSu nagrywarki LG...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 25 Apr 2003 - 10:54:56 MET DST

Maciej Lankowski napisał:

> Czy jest jakiś sposób (oprócz wyrzucenia sprzętu na śmietnik) na
> wgranie firmware'u w domowych warunkach, czy lecieć jednak do
> serwisu?

Podobno sposób istnieje i to prosty:
Musisz zdobyć identyczny napęd. Podłączasz zasilanie do obu napędów, ale
taśmę IDE tylko do jednego, tego sprawnego. Odpalasz kompa, BIOS wykrywa
napęd, startuje jakiś system operacyjny. Odpalasz program do flashowania aby
rozpoznał poprawnie kostkę w sprawnym napędzie. Następnie, przy włączonym
kompie odpinasz taśmę IDE od sprawnego napędu (zasilania nie ruszasz) i
podłączasz ją do tego uszkodzonego. Podczas tej operacji zachowaj minimum
ostrożności, ale nie powinno się nic stać. Jeśli się zawiesi - reste i
próbuj od nowa. Jak już przełączysz - odpalasz procedurę flashowania na
uszkodzonym napędzie.

Powyższego sposobu nie testowałem, ale jestem przekonany, że zadziała bez
problemu. Wielokrotnie flashowałem kostki BIOS, wyciągając je przy włączonym
komputerze z podstawki, więc zabieg z napędem CD czy nagrywarką powinien być
jeszcze łatwiejszy.

Pozdrawiam,
Sniper