XP1700+ podkrecanie. problem z magistrala 166MHz

Autor: Ł_at_P@
Data: Thu 24 Apr 2003 - 16:05:46 MET DST

Witam,
potrzebuje pomocy, mam problem z podkreceniem mojego Athlona 1700XP+.
Oto problem w skrócie:
Moj zestawik to:
ATHLON 1700XP+ (0,13)
EPOX 8k9a
256RAM (333)
wentylator coolermaster XDREAM
obudowa MODECOM
Czyli zestawik mysle jest dobrze skonfigurowany na podkrecanie. Wczoraj
zaczalem pierwsze testy: na magistrali 133MHz dochodzilem mnoznikiem do
12,5x co daje 2000XP+. Komputer dziala stabilnie, wszystko gra.
Postanowilem przejsc na 166MHz i tutaj zonk. Czarny ekran... Zwiekszylem
napiecie pamieci do 2,80V, oraz napiecie procka do 1,85V. Nadal to samo.
Probowalem tez wystartowac z nominalnie najmniejszym mnoznikiem 5*166. nadal
czarno.
Co to ma wszystko znaczyc? Pamieci mam na pewno 333MHz, co prawda noname,
ale one MUSZE ruszyc na 166, nie ma innego wyjscia, a u mnie NIC.
Co prawda zrobilem testy Sandra i dostalem dziwne wyniki:
SYSTEM SUMMARY:
memory bus speed- 2x 168MHz (336MHz data rate)
CPU ARITHMETIC BENCHMARK - a tutaj test wykazal ze
front side bus speed= 2x 134MHz (268MHz)
Ktos zasugerowal mi ze to oznacza, że mam FSB 133 a pamiątki na 166 - czyli
jak ustawie FSB na 166 to na pamiątkach jest 166+33=199MHz czyli może być
ciut za wiele ... Niby musze ustawic pamiątki tak jak FSB i wtedy podkrece
na 166 szynę. Ale jak zmienic te pamiatki jeżeli o to chodzi...

Moze ktos ma jakas sugestie co zrobic aby przesiasc sie na 166. Jestem pewny
ze mozna, tylko co nie gra?
dzieki za pomoc, pozdrawiam