Re: boot loader a dwa windowsy

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 24 Apr 2003 - 11:44:37 MET DST

Użytkownik "Robert Szemlet" <rob_at_vt.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Mam dwa windowsy na jednym koputerze 98 i Xp. W tej chwili muszę
> przeinstalować 98, w trakcie instalacji nadpisany zostanie obszar
> dysku gdzie znajduje się boot loader.
>
> Co zrobić po instalacji żeby XP był "widziany"? Znalazłem jakieś boot
> managery pozwalające uruchamiać kilka systemów operacyjnych, ale może
> jest prostsze rozwiązanie (może daje się w nieznany mi sposób
> "umieścić" jeszcze raz ntldr.exe w obszarze startowym dysku)

Ntldr nie musi być w "obszarze startowym", może być gdziekolwiek na
partycji.

Skopiuj sobie pliki ntldr, ntdetect.com, boot.ini, bootsect.dos,
bootfont.bin oraz ew. Ntbootdd.sys (jeśli jest) na dyskietkę i przywróć
je po reinstalacji 98. Potem odtwórz także kod bootmanagera XP
poleceniem fixboot c: spod Konsoli naprawczej. Nie piszesz niestety, na
jakiej "literce" posadziłeś to XP - a jest to ważne, bo po użyciu
fdisk.exe przez instalatora W98, kolejność literek (pod XP) może ulec
zmianie. Najlepiej zrobić sobie kopię MBR programikiem MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com i po instalacji W98 a PRZED pierwszym
uruchomieniem XP, trzeba go przywrócić z tej kopii, wtedy literki
partycji się nie zmienią.

> Wiem że w PM 8.0 pozwala na instalację drugiego systemu, więc chyba
> sam dodaje swojego boot managera, ale jak jest w rzeczywistości nie
> wiem. Na pewno wiele osób miało ten sam problem, pewno nieraz kroś
> odpowiadał na podobne pytania, niemiej jeśli ktoś znajdzie chwilę
> może zainteresuje go mój problem.

Masz rację, niejeden raz padały podobne pytania. Na przyszłość polecam
znakomite narzędzie do przeszukiwania grup dyskusyjnych -
http://groups.google.com.

M.