Re: !!! Poważny problem z partycjami - pomocy !!!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 12:54:10 MET DST

Użytkownik "Grzegorz" <ramones_at_op.pl> napisał w wiadomości

> Dziwne, PM8 w takim wypadku nie powinien zezwolić na łaczenia a
> jednak tego dokonał. Chyba, że to nie przeszkadza? Aha, programem

Miałem na myśli ew. szanse na odzyskanie tych partycji. W przypadku
partycji primary jest to dość proste, a w przypadku zamiany dysku
logicznego na partycję primary - już nie...

> Active Partition Recovery odczytałem (opcja FIND) moje partycje z
> przed namieszania i wydaje mi sie, że mam te wszystkie potrzebne mi
> dane. Spisałem je sobie, mogę podesłać, jesli potrfaisz coś z nich
> odczytać i zasugerować. Nie jestem pewien, ale on to chyba odcztytał
> z kopii MBR. Teraz tylko kwestia jak przywrócić tę kopię na pierwszy

Nie ma czegoś takiego, jak kopia MBR. Te dane są odczytywane z
odnalezionych bootsektorów poszczególnych partycji.

> [...]
> ale stan partycji byłby poprzedni. W tym programie (APR) sprawdziłem
> jeszcze czy są pliki na partycjach. Więc na łaczonych C i E nie ma
> nic prócz jakiegoś katalogu który można 'unerase' zrobić. Nic nie
> robiłem, bo chyba nic nie widzi ze względu na zły MBR, apliki mogą
> tam być. Na partycji F, tej która nie brała udziału w zmianie, jednak
> była na tym samym HDD, wszystkie dane są zachowane, nawet z długimi
> nazwami! I ta partycja mnie najbardziej interesuje do powrotu.
> Pozostałe w ostateczności moga paść. Mam z nich backup tego co

Jeśli teraz przeszukasz dysk programem BootIt albo TestDisk i on
odnajdzie te same partycje (porównaj z tym co odnalazł APR), to pozwól
im na dokonanie wpisów do tabeli partycji. To powinno załatwić problem.
Zrób przedtem kopię MBR, żebyś mógł cofnąć zmiany, jeśli coś pójdzie nie
tak. Przeczytaj ten post:
news:c4693ded7855a9fecaa5d7079c1f3cb4_at_kwinto.2com.pl - tam piszę o
programach, które się do tego nadają (wątek "! Pomocy ! Tablica partycji
padla :((" z 21.04.2003, pl.comp.os.ms-windows.winnt).

APR to niestety wersja demo, z zablokowaną funkcją zapisu.

Na przykład darmowy PC Inspector http://www.convar.de.

M.