Re: Asus P2b i Pentium III 1Ghz?

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 20 Apr 2003 - 11:35:51 MET DST

> OK, fajnie ale czy gra jest warta świeczki? PIII/1000 kosztuje
> ~500 złotych. Za taką samą sumę można dostać Durona 1000-1300 +
> płyta obsługująca SDRAMy (np. ASRock K7VT2 albo Shuttle AK32).
> Rozwiązanie jest chyba trochę bardziej przyszłościowe, prawda?

Masz Michale rację!
Dwa lata temu chciałem w posiadanym pierwotnie komputerze na tej właśnie
płycie wymienić Celerona 300 A na Celerona 800. Nie wypaliło, ponieważ
zdobycie właściwej przejściówki nie udało mi się (wówczas rozwiązanie
zapracowywało jedynie na przejściówkach ABITa i GIGBYTEa - mam na myśli
rozwiązania fabryczne, a nie jakieś niepewne przeróbki). Przejściówki te
praktycznie nie były dostępne - ze względu na cenę (75 złotych w porównaniu
z 30 za no name lub niewiele lepsze) handlujący tanią tandetą (a takich jest
większość) nie sprowadzali ich. Wówczas zdecydowałem się na płytę DFI AK74EC
i Durona 800. Wyszło to około 100 złotych drożej w porównaniu z pierwotnymi
zamiarami, ale dzisiaj stałbym przed faktem wymiany płyty na inną. Od
jakiegoś czasu zamiast Durona 800 mam Durona 1300 (wydajniejszego procesora
ta płyta nie obsłuży), ale przy moich aktualnych potrzebach, aktualna płyta
jakiś czas jeszcze mi posłuży, gdyby wówczas Celeron 800 zaskoczył dzisiaj i
tak musiałbym rozglądać się za nową płytą i pamięciami (niezależnie od
procesora bo konieczność jego wymiany na wydajniejszy byłaby koniecznością,
a ten wymusiłby płytę i pamięci).
ASUS P2B (niezależnie od wersji płyty - tych było kilka co najmniej) ma
kontrolery dyskowe w standardzie ATA33, co też przy obecnych dyskach ma
istotne znaczenie z punktu widzenia wydajności systemu.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl