Re: jak prosto zrobic: plik wymiany na osobnej, fizycznie pierwszej i ukrytej partycji

Autor: Wojtek (nick0000_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 20 Apr 2003 - 21:12:36 MET DST

Użytkownik "BartekB" <nie.m_at_m.aDresu> napisał w wiadomości

> Dlaczego? Myslalem, ze defragmentacja i umieszczenie pliku wymiany w
> poczatkowym obszarze dysku usprawnia dzialanie systemu...

Jeśli nadasz plikowi wymiany statyczny wymiar nie będzie od ulegał dalszej
fragmentacji.
Poza tym: jeśli ta sama głowica odczytuje dane z partycji dajmy na to
systemowej a potem musi na żądanie dostarczyć coś ze swapa to i tak przerywa
swoją pracę przesuwa się nad obszar dysku gdzie jest swap i coś czyta/wysyła
gdzie trzeba po czym wraca tam gdzie była i czyta/pisze dalej. Gdzie tu zysk
?
Jeśli pracują dwa dyski to czynności te mogą być wykonywane powiedzmy
równocześnie. Tu zyskujemy.
Obszar dysku na którym są dane niewiele wpływa na szybkość.
Trudno mi powiedzieć czy fragmentacja pliku wymiany wpływa na szybkość
dostępu (negatywnie) - nie wiem, ale pewna fragmentacja obszaru danych nie
musi imeć negatywnego wpływu na szybkość dostępu do danych, niekiedy jest
wręcz odwrotnie (oczywiście w pewnych granicach)

Czyli taki "pic na wodę" :)

Pozdr.

Wojtek