Dylemat, jaka plyta i ram?

Autor: kulwis (kulwicki_at_poczta.fm)
Data: Sun 20 Apr 2003 - 18:03:31 MET DST

Od zawsze bylem uzytkownikiem plyt glownych firmy MSI. Nigdy nie mialem
powodow do narzekan
a wrecz przeciwnie zawsze bylem zadowolony z jakosci i wydajnosci. Ponownie
stoje przed wyborem
zakupu plyty glownej. Zastanawiam sie czy nadal pozostac przy MSI, czy moze
sprobowac czegos
od Asusa lub Abita. Inni producenci mnie nie interesuja. Plyta ma byc
przeznaczona pod procesory ze stajni
AMD. Nie bardzo wiem na ktory chipset sie zdecydowac: KT400 czy nForce 2.
Slyszalem, ze nForce 2
jest czasmi bardzo kaprysny. Dodatkowy problem to pamieci. Na jakiej
magistrali najlepiej kupic teraz pamiatki.
Czy warto zainwestowac w pamieci Kingston HyperX, czy nie ma sensu
przeplacac?

Jaka plyte byscie polecili z nizej wymienionych:
- Microstar KT4V (MS-6712-010) BOX 360zl
- Microstar KT4 Ultra-SR (MS-6590) BOX 490zl
- Microstar KT4 Ultra-FISR (MS-6590) BOX 630zl
- Microstar K7N2-L (MS-6570-010) nVidia nForce2 SPP 510zl
- Asus A7V8X Via KT400 + LAN + audio 410zl
- Asus A7V8X/1394 Via KT400 + LAN + Raid + IEEE-1394 620zl
- Asus A7V8X/1394 Via KT400 + LAN 1 Gbps + Raid + IEEE-1394 + Serial ATA
650zl
- Asus A7N8X (nVidia nForce2 SPP) 590zl
- Asus A7N8X Deluxe (nVidia nForce2 SPP) 740zl
- Abit NF7-S 570 zl

W sumie to sam nie wiem czy w moim przypadku jest sens inwestowac w
ieee-1394, kupowac tylko dlatego zeby sobie bylo.
Nie wiem rowniez czy jest sens doplacac do Asusa, nie lepiej kupic MSI?
W sumie to najbardziej podoba mi sie plytka najtansza w tym zestawieniu
powyzej a mianowicie
MSI KT4V lub Asus na kt400. Jezeli chodzi o nforce2 to najbardziej podoba mi
sie Abit Nf-S i MSI. Co o tym wszystkim sadzicie?

Komputera nie uzywam do gier, gram moze raz na kilka miesiecy.

Prosze rowniez o pomoc w wyborze pamieci i procesora. Na wszystko moge wydac
od 900-1100.

Za wszelkie info serdeczne dzieki