Re: Odp: Jaka jest roznica miedzy hubem a routerem ?

Autor: Stanislaw Chmielarz (schmielarz_at_uniprojekt.com.PL)
Data: Sun 20 Apr 2003 - 12:30:11 MET DST

In article <b7rumj$gjn$1_at_atlantis.news.tpi.pl> "Dj Gippo" <krejzus_at_interia.pl> writes:
>From: "Dj Gippo" <krejzus_at_interia.pl>
>Subject: Odp: Jaka jest roznica miedzy hubem a routerem ?
>Date: Sat, 19 Apr 2003 18:47:37 +0200

>z tego co mi kiedys mowiono to hub tylko rozdziela sygnal na kilka portow ze
>mozna zsieciowac kilka kompow .....a reuter to urzadzonko na ktorym mozna

Zasadnicza roznica jest taka, ze dzialaja w roznych warstwach modelu OSI.
HUB (Multiport repeater) przesyla sygnal otrzymany na jednym z wejsc na
wszystkie wyjscia nie ogladajac sie co niesie ramka natomiast router
manipuluje przesylana informacja na podstawie zawartosci naglowka (czasem
payload'u) pakietu i moze przesylac pakiety pomiedzy roznymi mediami.

--
Pozdrowienia!!StaCH
mailto:schmielarz_at_stanislaw.chmielarz.name