Re: Jaka jest roznica miedzy hubem a routerem ?

Autor: jdlolok_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 20 Apr 2003 - 23:00:08 MET DST

> siemka
> z tego co mi kiedys mowiono to hub tylko rozdziela sygnal na kilka portow ze
> mozna zsieciowac kilka kompow .....a reuter to urzadzonko na ktorym mozna
> dodatkowo postawic serwer.....pod reuter mozna podpiac hdd i postawic na nim
> serwa.....mozna tez pod nim administrowac poszczegolnymi kompami podczas gdy
> hub ma tylko funkcje rozdzielenia sygnalu

eee...cos mi tu nie pasuje
hub - warstwa fizyczna - dostaje pakiet na wejscie i wysyla go na wszystkie inne - czyli sluzy do polaczenia kompow w siec.

router - warstwa sieciowa - sluzy generalnie do poalczenia sieci lokalnych w wan/internet (po podpieciu do niego medemu z jednej strony a z drugiej ethernetu). Adminstruje sie na nim nie kompami ale zasadami prezesyłania pakietów (ten leci w swiat a ten zostaje w sieci wewnwtrznej).
Routery dogaduja sie (rip, eigrp, bgp) i wyznaczaj optymala trase od punktu zrodlowego pakietu do punktu docelowego.

Tyle w skrocie.
Serwer i router moga byc razem gdy router nie jest urzadzeniem ale opera sie na jakims programiku (winroute) lub ustawieniu systemu (np linux i route)

A poza tym nic ich nie łączy sa to pojecia (serwer i router) calkowicie opisujace co innego.

Pozrawiam
Jacek Ł.