Re: skaner domowy do 400 zł

Autor: Indiano (indiano4_at_tlen.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 20:29:13 MET DST

Witam

> Przymierzam się do kupna skanera z matrycą CCD. Mogę przeznaczyć na
ten
> cel góra 450 złotych, ale chciałbym się zmieścić do 400. Interesuje mnie
> głównie poprawność skanowania czarnego tekstu+prostej grafiki, okres
> gwarancji; zdjęcia może gorzej skanować; podstawkę do slajdów uznaje w
moim
> przypadku jako niepotrzebny element. Czy skanery z matrycą CIS lepiej
> skanują tekst niż CCD?? W testach świetnie wypadają UMAX-y-czy naprawdę są
> tak dobre?? Z tego co obserwuje, to Microtek z serii 3800 wydaje się
> [...]
pomoc!!

Mialem niedawno podobny problem. Jako ze nie uzyskalem jakiejs
satysfakcjonujacej odpowiedzi na forum, wiec postanowilem zaryzykowac.
Kupilem skaner Benq 3300U (usb). Jest to acer tyle, ze pod inna nazwa.
Bardzo fajne urzadzonko z matryca CCD. Instalacja na Win98, zadnych
problemow. Instaluje sie sterowniki z plytki, restart komputera i po chwili
skaner jest zainstalowany. Z innych zalet : szybki, cichy!, pieknie skanuje
rzeczy trojwymiarowe (np. na probe - karty graficzne, plytki drukow. z
elementami i itp). Do skanowania w kolorze tez nie mam zastrzezen. Minusy to
: marne oprogramowanie - finereader 4, jakis badziewny program do grafiki
( ale od czego jest internet ;) ). Caly interfrejs po angielsku (ale juz
sobie spolszczylem :) ). Innych minusow narazie nie stwierdzam . Za krotki
czas eksplatacji.
I jeszcze co do Microteka 3800. Nie mialem z nim do czynienia, ale ktos mi
go odradzal na tym forum, piszac ze jest wolny , glosny i itp. Jak jest
naprawde, to tylko wlasciele ww moga stwierdzic.
Aha. I ten Benq jest tanszy od microteka, przynajmniej tam gdzie go
kupowalem. Gwarancje wszystkie skanery maja 2 lata. Tak mi powiedzial
sprzedawca.

Pozdrawiam
 Radek