Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: KRiZBi (krizbi_at__NO4SPAM_gower.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 17:42:16 MET DST

Dnia Sat, 19 Apr 2003 11:15:35 +0200 Jarek J w wiadomości
<b7r42c$qsv$1_at_news.onet.pl> napisał/a:

>mam podobną sytuację ale już wiem, że biorę LCD! Chocby i na raty! O! Tylko
>jeszcze nie wiem jaki...
>Oczy masz tylko jedne, a ból głowy to zmora! Gdyby pole wytwarzane przez CRT
>mogło świecić, to by się pewnie nikt nie wahał z wyborem.

Bez przesady, jakos miliony ludzi na całym świecie pracuje na CRT i
jakoś przypadki ślepoty giną w statystyce. A co do pola e-m to twoja
komórka która leży obok wytwarza większe. Zresztą obecne normy (TCO)
na promieniowanie i częstotliwość odświeżania są na tyle surowe że
monitory je spełniające nie są zagrożeniem dla zdrowia, choć lobby
produkujące LCDki twierdzi oczywiście co innego ;) Nie raz zdarzało mi
się siedzieć po 12h dziennie przed monitorem (TCO99, 100Hz) przez
parę dni z rzędu i ostatnią rzeczą która mnie bolała to były oczy. No
ale twój czas, teraz ty wybierasz :)

pozdro

--
KRiZBi