Re: Padniety dysk Segate

Autor: trzmiel (trzmiel_at_interia.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 12:22:15 MET DST

KarolGT wrote:

> 1. Jak odzyskac dane z tego dysku, moze podpiac jakos dysk "w locie"
> i choc troche tego odzyskac, moze jakis specjalny kontroler by sie
> przydal.

sa firmy ktore specjalizuja sie w odzysku danych. zaplacisz ok 1000 PLN to
Ci odzyskaja dane :-)

> 2. Jak do tego ma sie "prawo", mialem tam prawie 40 GB danych ktore
> sa dosc wazne, a Segate to nie obchodzi, to przeciez z ich winy padl
> dysk (po roku to chyba jakas wada produkcyjna).

To nie z ich winy tylko z winy gownianego zasilacza (pewnie codegen albo
megabajt)

>Czy mozna zadac jakos
> od nich odzyskania tych danych. dodam ze jak oddam ten dysk po
> swietach to dostane go najwczesniej po 3 tygodniach, bo podobno
> obowiazuje ich 14 dni roboczych, a teraz bedzie duzo swiat. Zostaje
> wiec teoretycznie bez komputera do pracy

Zadna firma produkujaca dyski nie odpowiada za dane na nich przechowywane.

> Sorki za dlugi post, ale wkurzla mnie sprawa. dysk pada z ich winy a
> ich nic nie obchodza dane ktore na tym dysku byly, a bylo tam
> naprawde sporo plikow spod worda, dorobek kilkurocznej pracy, tylko
> czesc mam na plytkach zgrane

Sorry, ale jesli dorobek kilkuletniej pracy trzymasz bez backupu tylko na
twardym dysku to IMHO jestes nienormalny.
Jak to ktos kiedys powiedzial: "Tylko twardziele nie robia backupow"

pzdr.
trzmiel