Re: piszczacy monitor

Autor: Tomek (thnet_at_wp.plUSUNTO)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 11:37:02 MET DST

> wszelkie odgłosy z monitora typu: piszczenie ,cykanie,gwizdy,charkot itp.:
> jeżeli nie jest to monitor zintegrowany z głośnikami ,mogą świadczyć o
> różnych stadiach uszkodzenia układu wysokiego napięcia /a najczęściej mogą
> to być przebicia/.

Nie całkiem... akurat pisk, czyli taki wysoki ton jest często skutkiem drgań
rdzenia transformatora wysokiego napięcia i ja bym raczej nie nazwał tego
"uszkodzeniem" a raczej "niedoróbką" producenta tego elementu (niedokładnie
sklejony rdzeń). Nie jest to z pewnością "groźne" jeśli ten dźwięk "pojawia
się i znika", reaguje na lekkie stukniecie w obudowę monitora i oczywiście
nie widać żadnych nieprawidłowości w obrazie !!!

Generalnie jest to problem trudny do TANIEGO naprawienia. Można próbować
poprawić sklejenie rdzenia, uzwojeń itp. ale to zwykle niewiele pomaga.
Skuteczna jest za to wymiana trafo... to kosztuje sporo.

P.S
Miałem taki "popiskujący czasami" monitor 17" przez chyba 4 lata, cały czas
dział OK, sprzedałem go dopiero zmieniając na 19"...

--
Tomek