Re: skasowana partycja

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 14:23:19 MET DST

Użytkownik "Bartosz Maruszewski" <bart_at_diament.ists.pwr.wroc.pl>
napisał w wiadomości news:b7op7b$56c$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl
> Kolega skasowal sobie partycje fdiskiem pod Win98. Czy jest jakas
> szansa na odzyskanie? Do dyspozycji mam Partition Magic 7.0 i Norton
> System Works. Nie wiem jaka to partycja (podstawowa czy rozszerzona).
> Wydaje mi sie, ze jesli ten obszar nie zostal przydzielony nigdzie
> (nie byl ruszany od skasowania), to jesli utworzy sie tam ponownie
> partycje, to jest szansa, ze zawartosc zostanie...

Jeśli fdiskiem, to niewielka. Bo fdisk ma tę nieprzyjemną przypadłość,
że zamazuje także bootsektor usuwanej partycji. A wszystkie programy do
odzyskiwania partycji opierają się na informacjach znalezionych w
odszukanym bootsektorze...
Spróbuj użyć programu BootIt http://www.terabyteunlimited.com (bez
instalowania) i jego polecenia "Undelete". Jeśli nawet nie uda się
uzyskać dostępu do zawartości odzyskanej partycji, to i tak łatwiej
będzie odzyskiwać pliki z partycji, niż z niezaalokowanego obszaru
dysku... polecam do tego darmowy PC Inspector http://www.convar.de.

M.