Celeron 2 GHz za wolny do filmow???

Autor: Jarosław Rafa (raj_at_ap.krakow.pl)
Data: Thu 17 Apr 2003 - 23:26:50 MET DST

Witajcie!
Mam komputer z proc. Celeron 2 GHz i ku mojemu zdziwieniu zauwazam, ze
podczas odtwarzania niektorych DivX-ow, w momentach gdy sa bardzo
dynamiczne sceny, z duza iloscia ruchu, odtwarzanie filmu mi zwalnia lub
wystepuja przeskoki. Czyzby ten procesor byl za wolny do dekodowania
DivX-ow? Nie chce mi sie wierzyc - jaka to w takim razie musialaby byc
potezna maszyna, aby sie na niej dalo plynnie odtwarzac filmy bez
zatrzyman?
Jeszcze dziwniejsza sprawa jest to, ze mam stary film, z 2001 roku
(konkretnie jest to "Kwo wadis" nakrecone przez Gazete Wyborcza), w
formacie 320x240, skompresowany kodekiem Indeo 5.0 (w takiej postaci
Wyborcza to udostepniala) i przy odtwarzaniu tego filmu wystepuja
zatrzymania juz nie przy jakichs szczegolnie dynamicznych scenach, ale
po prostu co chwile. A przeciez Indeo nie jest chyba kodekiem, ktory by
potrzebowal strasznej mocy obliczeniowej do dekompresji... Co wiecej,
przypominam sobie ze kiedys (te 2 lata temu) odtwarzalem ten film na
PIII/500 MHz i chodzil lepiej, tzn. plynnie - tylko w jednym miejscu sie
zatrzymywal...
Wiec nie wiem co jest grane - moze mi ktos cos poradzi? Nie mam zadnych
"cudow" poinstalowanych w systemie, ktore moglyby spowalniac komputer -
gole Win 98 SE + kodeki DivX 5.02, XviD i AC3 do dzwieku. O co tu
chodzi?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl