Re: jak po kolei zlozyc kompa?

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Wed 16 Apr 2003 - 10:36:48 MET DST

..::T0]\[2!::.. wrote:

> Kiedyś w jakimś wątku przewinął mi się "instruktaz" jak po kolei i
> poprawnie zlozyc kompa. tzn chodzi mi co po kolei poskladac co najpierw
> wlozyc w jakiej kolejnosci podlaczas zasilanie itp itd.

Kilka ogolnych wskazowek z doswidczenia:

a) jak sie nie znasz to daj komus kto sie na tym zna

b) jak cos spieprzysz to kasa w plecy

c) to nie wstyd czytac instrukcje, tylko lamer nie czyta instrukcji i
mysli ze wie wszystko...

d) wszelkie tasmy i kable trzeba poupychac i poupinac tak by przypadkiem
nie wkrecily sie w wiatrak na radiatorze oraz by byl jak najlepszy obieg
powietrza, a w konsekwencji najlepsze chlodzenie.

e) uwazaj na ostre krawedzie w obudowie bo bardzo latwo sobie paluchy
pokaleczyc :) (nie dotyczy markowych dobrych obudow ;)

f) jesli inaczej nie napisza w instrukcji to podczas instalacji OS pierw
instalujesz sterowniki do chipsetu, a pozniej karte graficzna i reszte.

g) pierwszy slot pci zaraz obok agp zostawic wolny, bo dzieli przerwanie z
agp i moze blokowac chlodzenie karty graficznej

h) na poczatek testuj stabilnosc zestawu ze standardowymi ustawieniami
biosu

i) jak to mozliwe kosci pamieci wsadzac do baku najbardziej oddalonego od
radiatora procesora, tak zeby nie dmuchalo na nie cieple powietrze.

j) pamieci wsadzaj najlepej jak plyta nie jest wkrecona w obudowe tylko
lezy np na gabce, bo w nowych plytach obudowy bankow pamieci sa nie
wyrobione i ciezko sie je wciska.

k) To samo tyczy sie zakladania procesora i coolera. Wkladasz procek do
socketa, smarujesz _cienko_ jadro pasta termoprzewodzaca i zakladasz
radiator. W athlonach/duronach staraj sie przy zakladaniu nie
przekrzywiac radiatora wzgledem powierzchni jadra to bedzie wszystko ok.

l) najelpiej rozkrec cala obudowe (boki, stelaz na plyte oraz
zasilacz), powkrecaj flopa, hdd i napedy cd, plyte glowna na stelazu z
zamotowanymi prockiem+cooler i pamieciami wkrec do obudowy. Dlugosc tasm
dostosuj tak by sie nie plotaly w srodku. BTW: niebieski koniec w plyte,
czarny to master, a szary slave.

m) ledy z plyty czolowej mozna podlaczac na zywca przy wlaczonym kompie

n) jak masz malo kompow do zlozenia albo duzo czasu to sprawdz kazdy
zestaw na pajaka czy sie uruchamia prawidlowo

o) jak skladzasz wiecej zestawow to warto pomyslec o zrobieniu dysku z
ghostem partycji z OS

BTW masz za dluga sygnaturke, skroc do 4 lini.

--
Krzysztof Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"