Re: RAID

Autor: Waldeusz (woczko_at_kki.net.pl)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 15:41:38 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Czasem lepiej stracić 500 zł za dysk 40 GB niż 5000 zł
> za pracę, którą się akurat trzymało na dysku ;) (*)
>
> (*) wiem, nieco przesadzam, bo w takich przypadkach robi
> się backupy, ale jednak RAID 1 daje olbrzymi dodatkowy
> komfort w postaci możliwości uzyskania prawie idealnie
> aktualnej kopii danych w przypadku awarii dysku.
>
> PS. Mieć nadzieję, że ten wątek się komukolwiek na grupie
> przyda :)

Zapewne, zas przy malejacych cenach pojemnych dyskow
oraz drogich streamerach dat, napewno warto korzystac z dobrodziejstw RAID -
chocby od 1
w przypadku malej firmy - nawet gdyby zamiast kompletu tasm (u mnie
tygodniowka)
bylo kilka dyskow na wymiane do kieszeni to koszty beda porownywalne
zas dostep do zarchiwizowanych (podrecznie) danych duzo duzo szybszy.......

Jakis streamer dat dds3 (12/24 GB) to pewnie dalej jakies > 3.000 zl = 5-6
dyskow IDE
zamiast zmieniac tasiemke mozna zmienic dysk ;)

Oczywiscie prosze tego nie traktowac az tak "powaznie" - sa miejsca i takie
gdzie
bez streamerow praktycznie nie idzie sie obejsc jesli trzeba przechowywac
codzienny "urobek"
przez dluuuugi okres czasu.....

Heh ... chyba zboczylem z zastosowan domowych do bardziej zaawansowanych ;)

Pozdrawiam
Waldeusz