Re: ciche chlodzenie

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 10:17:13 MET DST

> Witam. Prosze poleccie jakis wydajny i CICHY zestaw chlodzacy do P III
733.

Twoj procek standardowo wydziela 19 W ciepla (chyba ze ze steppingu cD0 -
1.75V to prawie 23 W) wiec jak procek siedzi na plycie z gniazdem Socket to
kup Spire FalconRockII i pusc wentylator na jakies 7V - bedzie cicho i
wydajnie - jakbys kupowal to zwracaj uwage na cene bo czesto zdzieraja (u
dystrybutora 48zl w detalu, a w sklepach nawet 60zl), choc jak nie
podkrecasz tego procka itp to powinien styknac stary dobry Titan D5TB za
35zl tez puszczony na 7V
w obu przypadkach od razu odkrec grilla (ta metalowa kratke) i ewentualnie
daj miedzy radiator a wentyaltor jakies gumowe podkladki (mozesz wyciac np z
detki)

> Jakie wentylatory do obudowy ?? oczywiscie ciche i wydajne ??

jak nic nie podkrecasz, nie masz Barracudy IV/V itp to dodatkowe wentylatory
beda tylko niepotrzebnym zrodlem halasu - ja widze sesns zamontowania 1
wentylatora wyciagajacego powietrze z obudowy - w normalnych obudowach pod
zasilaczem, na wysokosci procesora jest miejsce na wentylator 80x80 - kup np
CoolerMastera SAF-B82 i tez pusc go na jakies 7V - nie przykrecaj
wentylatora bezposredno do obudowy tylko tez daj jakies podkladki gumowe -
najlepiej byloby jakbys tez wycial kratke zaslanajaca wentylator zeby
poprawic przeplyw powietrza

a do smarowania nie polecam zadnych WD40 - najlepszy TOWOT

PS czy przypadkiem nie masz obudowy z zasilaczem umieszczonym pionowo -
zalsania procek - bo w takim przypadku bedzie troche ciezko upchnac te duze
coolery ?