Re: Jaki dysk do kieszeni?

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 09:57:16 MET DST

> Potrzebuję kupić dysk do kieszeni, ...

u mnie w kieszeni najlepiej sprawuje sie Maxtor D540X - tyle ze to "stary"
dysk - ale grzeje sie w kieszeni mniej (o 2-3*C) niz Samsung SV0602H, a
najwazniejsze siedzi tam od 1.5 roku i ma sie calkiem dobrze

generalnie do kieszeni bez wentylatora i z plastikowymi wykonczeniami to nie
nadaja sie dyski 7200rpm - chyba ze wymienisz kieszen na taka ktora nie dosc
ze ma wentylatorek to na dodatek szufladke i ramke aluminiowa

> Jeden sprzedawca polecał mi Samsungi 5400rpm - czy słusznie? Nie są ZA
> wolne?

jakbys bral Samsunga 5400rpm to tylko tego z nowej serii V60 - troche
szybszy niz starszy brat z serii V40, jezeli chodzi o predkosc to z tego co
sie orientuje na obecna chwile z dyskow 5400rpm najszybszy jest Maxtor
FireBall3 - ale niestety wszystkie dostepne w necie testy porownawcze byly
robione troche dziwnie - inne dyski na kontrolerze ATA-100 a tego Maxtora
uruchamiali na kontrolerze ATA-133 - niby nie powinno to miec wiekszego
znaczenia ale ..., jakbys bral tego Maxtora to tylko na lozysku "olejowym"
(cichszy) np dla modelu 40GB sa takie oznaczenia F040J0 (lozysko
klasyczne) - F040L0 (lozysko "olejowe")

co do ciszy to kieszen (zwalszcza taka z plastikowymi wykonczeniami) ladnie
tlumi, ale jak masz gdzie sprawdzic (zaprzyjazniony sklep, jakis
uzytkownik...) to zobacz na taki nowy wynalazek Barracuda 5400.1 - w
uproszczeniu dysk serii U (5400rpm) w ktorym zastosowano mechanike od
Barracudy (wiec raczej cichy) - niestety ani nie widzialem/slyszalem tego
dysku w dzialaniu, testow w necie tez na lekarstwo (chyba ze znasz turecki
to masz
http://www.darkhardware.com/st.php?u=reviews/seagate-5400-1 ) ;-)

niedawno tez stalem przed wyborem dysku 5400rpm - i wybralem wlasnie
Samsunga a to ze wzgledu na 3 lata gwarancji i uwaga... niska awaryjnosc
(pogadalem z ludzmi ktorzy maja pod opieka sporo komputerkow i wyszlo ze
historie o wiekszej awaryjnosci dyskow Samsunga mozna miedzy bajki wlozyc) -
czas to zweryfikuje ;-)

pozdrawiam