Jaki dysk do kieszeni?

Autor: Jacek Osiecki (joshua_at_ceti.pl)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 00:13:04 MET DST

Witam!

Potrzebuję kupić dysk do kieszeni, bo obecny (quantum fireball ct0808) jest
nieprzyjemnie głośny - i już troszkę za mały :)
Kryteria są takie:

1. Cicha praca - KONIECZNIE musi być co najmniej tak cichy jak Barracuda IV.
2. Pojemność - wystarczy nawet 20GB
3. Prędkość - nie jest krytyczna, ale nie chcę mieć złoma który ledwo daje
   sobie radę z przerzucaniem danych
4. Grzanie się - wykluczone! Dysk będzie w kieszeni ADAX bez wentylatora
   (ze względu na punkt 1). Chyba że da się założyć na dysk jakiś niski
   radiator, który zgrabnie zmieści się razem z dyskiem w kieszeni.

Najfajniej byłoby barracudę 7 - ale chyba i tak za bardzo się grzeje :(
Jeden sprzedawca polecał mi Samsungi 5400rpm - czy słusznie? Nie są ZA
wolne?
Dysk będzie używany raczej dość intensywnie - m.in. duży spool newsów, maile, generalnie prawie wszystko poza podstawowymi plikami systemowymi linuxa.
Co więcej, kieszeń musi być na najwyższym miejscu w obudowie (inaczej zahacza o RAM), a tuż pod nią CD-ROM...

Będę wdzięczny za opinie.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki