stabilnie? - mylicie sie...

Autor: indigo (indigo1980_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 14 Apr 2003 - 17:22:03 MET DST

Czesc!
    Poniewaz jestem amatorem overclockingu i to w obu znaczeniach tego
slowa, amatorem - entuzjasta, amatorem - nie profesjonalista ;) , dopiero
wczoraj dowiedzialem sie o istnieniu programiku Prime95 - w skrocie
programik ten sluzy do obliczania liczb pierwszych, ale nie tylko, a moze w
kontekscie podkrecania nawet przedewszystkim, do sprawdzania stabilnosci
systemu.(opcja Stress)Polecam go wszystkim, dlaczego? Juz pedze
odpowiedziec. Mam,rzecz jasna, podrasowana konfiguracje, dzialajaca
stabilnie (...czyzby? ..ale o tym pozniej), co potwierdza bezproblemowe
wygrzewanie w CPU Stability Test, zapetlony 3DMark, cala noc rypania w
Splinter Cell itd. - zyc nie umierac!
No i tak, przekonany o 100% sprawnosci swojego systemu, wieczorkiem
zainstalowalem i odpalilem Prime95 - kopara mi opadla - test wysypal sie po
jakis 30 sekundach, informujac, ze obliczone przez program wyniki na danym
etapie testu nie pokrywaja sie z prawidlowymi wzorcami (po szczegoly odsylam
do readme.txt i stress.txt - nie chce tu cytowac opisu programu) - wniosek?
Podkrecony procek popelnia bledy obliczeniowe! (dodam, ze temp. mam ok - pod
obciazeniem nie przekracza 45C (celeron2,2)) Odoverclockowalem ustawienia do
nominalnych, zapuszczam prime'a jeszcze raz i - jest ok, przynajmniej przez
8 godzin dzialania non-stop. Podkrecony wysypal sie po 30s!!! Pomyslicie:
"Gosc sie wznieca jakby Ameryke odkryl... no i co z tego, ze Prime mu wywala
jak wszystko inne chodzi?"
    - podniecony moze jestem, bo sadzilem, ze system mam stabilny na fest, a
tu sie okazuje, ze nie, i ze takie np. CPU Stability Test mozna sobie nie
powiem gdzie wlozyc...
    - co do tego, ze wszystko inne chodzi, a tylko prime wywala... hmm, chce
tylko uswiadomic tym, ktorzy pewnego dnia doswiadcza dziwnych zwieszen,
wywalania na pulpit, czy restartow,a sa PEWNI, ze ich system dziala
stabilnie, wiec to musi byc wina softu...po prostu niech nie beda tacy
pewniacy, bo ja bylem i mi sie po pupci wczoraj oberwalo :)) Pozdrawiam
Wszystkich!

ps.1 Nie to nie jest text reklamowy grupy, ktora napisala program Prime95
;))
ps.2 Zawodowcy, prosze, nie odpisujcie w stylu "Przeciez to wszyscy
wiedza..." - WY wiecie, ja np. nie wiedzialem, moze sa tez inni. Wyrazy
szacunku!

indigo
indigo1980_at_poczta.onet.pl