Re: Dysk - powazny problem. !!WAZNE!!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 18:24:28 MET DST

Użytkownik "Szymon Wróblewski" <simw_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b7c14a$mio$1_at_atlantis.news.tpi.pl

> Hmm. Moze to i pomoze, ale kopia MBR przed kazda instalacja systemu??

Chodzi o zapisanie gdzieś tabeli partycji oraz kodu ew. bootmanagera,
najlepiej do pliku z możliwością odtworzenia. Tabelę partycji można
sobie równie dobrze przepisać na karteczkę ;-). Polecam darmowy MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com, albo znacznie lepszy ale trudny w
obsłudze DFSee http://www.dfsee.com; ten drugi program zabezpiecza także
bootsektory wszystkich partycji i dysków logicznych. W instalce jest
uproszczona wersja bez limitu czasowego.

> [...]
> wszystkie dane moglem odzyskac za wyjatkiem danych z partycji
> linuksowych. Szukalem troszke na sieci az znalazlem lekarstwo po
> ktorym jak reka odjal. Program znalazl wszystkie partycje w pare
> minut mialem gotowy dysk. Nazywa sie TestDisk i mozna go znalezc
> tutaj http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html
> Poniewaz wczesniej udalo mi sie odzyskac najwazniejsze pliki uzylem
> tego narzedzia bez stresu. Proponowalbym tobie najpierw DriveRescue
> aby odzyskac to co jest najcenniesze
> a po tem uzyc TestDisk do odratowania calego dysku

Mając kopię MBR niepotrzebny byłby ani TestDisk, ani BootIt, a naprawa
trwałaby minutę... zaś programy typu EasyRecovery służą do odzysku
danych z partycji w sytuacji, kiedy nie ma sposobu na odtworzenie tabeli
partycji bądź bootsektorów partycji. BTW polecam całkiem niezły i
darmowy PC Inspector http://www.convar.de.

M.