Re: Dysk - powazny problem. !!WAZNE!!

Autor: Szymon Wróblewski (simw_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 17:52:31 MET DST

> Rzeczywiście dziwna sytuacja. Na przyszłość pamiętaj o zrobieniu kopii
> MBR wraz z tablicą partycji przed taką potencjalnie groźną dla niej
> operacją, jak instalacja nowego systemu. Teraz ściągnij program BootIt
> http://www.terabyteunlimited.com, uruchom go z dyskietki ale nie
> instaluj, zrób kopię MBR ;-), przejdź do "Partition Work", usuń wpis w
> tablicy partycji dotyczący tej FAT32, a następnie wskaż pusty obszar i
> wybierz "Undelete". Program przeskanuje dysk i wyszuka wszystkie
> partycje, jakie na nim były, po ich bootsektorach.

Hmm. Moze to i pomoze, ale kopia MBR przed kazda instalacja systemu??
Swego czasu mialem podobna sytuacje jak inicjaor watku i generalnie dane sie
dalo bez problemu odzyskac. Co prawda "przereklamowany" EasyRecovery wylozyl
sie (nie pomogl), ale wszystkie dane moglem odzyskac za pomoca darmowego
DriveRescue. Niestety operacja ta trwala bardzo dlugo, program sie co chwila
wywalal, trzeba bylo sie niezle nagimnastykowac (mialem w sumie 11 roznych
partycji na dysku :)) ale wszystkie dane moglem odzyskac za wyjatkiem danych
z partycji linuksowych. Szukalem troszke na sieci az znalazlem lekarstwo po
ktorym jak reka odjal. Program znalazl wszystkie partycje w pare minut
mialem gotowy dysk. Nazywa sie TestDisk i mozna go znalezc tutaj
http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html
Poniewaz wczesniej udalo mi sie odzyskac najwazniejsze pliki uzylem tego
narzedzia bez stresu. Proponowalbym tobie najpierw DriveRescue aby odzyskac
to co jest najcenniesze
a po tem uzyc TestDisk do odratowania calego dysku
Pozdrowienia
Simon