Problem z podlaczeniem nagrywarki

Autor: loli_pop (wykasujtololi_pop_at_wp.pl)
Data: Sat 12 Apr 2003 - 18:18:22 MET DST

Witam
    Nie jestem doswiadczonym hardwarowcem i mam jedno pytanko
Kupilem niedawno nagrywarke i chcialem ja podlaczyc. Mam rowniez dwa
dyski twarde. Problem w tym, ze na piewszym kablu IDE (ten, co idzie
do cd-romu) podlaczony jest rowniez dysk twardy. Natomiast drugi dysk twardy
podlaczony jest do kolejnego kabla z plyty glownej. I w tym sek, ze nie moge
jak
podlaczyc kabelka do nagrywarki (a chce miec oba).
    - kabel od cd romu jest zajety przez dysk twardy
    - kabel od drugiego dysku nie siega do nagrywarki

    Probowalem przelaczyc kabel tak, aby jeden prowadzil do dwoch dyskow,
a drugi do dwoch napedow cd. Ale niestety podczas uruchomiania systemu
wystepuje komunikat "Primary hard drive (..) failed". System sie dalej nie
bootoje.
Domyslam sie ze trzeba odpowiednio ustawic zworki na dyskach, ale nie wiem
jak
powinny byc polaczone.

Tak chcialem zeby bylo, ale nie wiem jak ustawic zworki na dyskach
IDE 1 IDE2
   | |
   |_________ |________
   | | | |
 HDD1 HDD2 CD1 CD2

Tak jest obecnie
IDE 1 IDE2
   | |
   | | | |
 HDD1 wolny HDD2 CD1
           (nie siega do CD2)

na HDD1 nie ma w ogole zworek, a na HDD jest ustawiona tak (zasilanie) |
: : : (kabel)

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i dziekuje za pomoc.