Re: Boot'owanie systemu operacyjnego

Autor: Damian (dmjb_at_wytnij.wp.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 20:07:30 MET DST

Piotr Fonon <fonon_at_poczta.onet.pl> w wiadomości
news:b762vv$ue$1_at_h1.uw.edu.pl napisał(a):

> Witam!
> Jak wyglądają ograniczenia bootowania systemów operacyjnych
> Win98, Win2000, WinXP (Pro i Home) oraz linuxa z partycji HD?
> Czy w przypadku windowsów można obejść granicę 8GB dla partycji
> startowej? Jak dokładnie wygląda to ograniczenie? W jakim
> miejscu musi zaczynać się partycja, by bootowanie było możliwe?
> Piotr

Z problemem "8GB boundary" możesz zetknać się tylko w starszych
komputerach. Nowe już sobie z tym radzą - trzeba mieć płytę główną,
której BIOS poprawnie obsługuje "INT13 extensions" - ale to teraz
standart. Nie wiem jak Linux, ale wszystkie windy od Win95 OSR2 (z
wyjątkiem WinNT) można uruchamiać z partycji powyżej 8GB.

--
Pozdrowienia
Damian