1 wydajny wiatrak vs 2 słabsze

Autor: MR (555_at_impreza.neostrada.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 12:27:26 MET DST

Witam
Trochę sobie pobawiłem się z wentylatorkami.
NIe podaję bezwzględnych wartości temp. bo nie zawsze są one dokładne.

1) Coolermaster (cichy)
2) Coolermaster HAC- V81
i do obudowy Thermaltake z reg. obrotuff.

Proc. XP2000+ (0,13).
Pasta Arctic Silver 3.

Na początku went w obudowie był wyłączony.
Więcej spodziewałem się po HAC-V81. W porównaniu do
"cichacza" temp była taka sama - no czasami o 1 st. mniejsza (min. obroty).
Nie wiem czym to jest spowodowane, ale nie jestem pewien czy czasem
ta miedziana podkładka przykręcana do 1) nie jest większa od miedzianego
rdzenia
w 2). Aha - w 1) warto odkręcić tę płytkę i zetrzeć pastę której tam jest za
dużo.
Po tym zabiegu temp. spadła o 2-3 stopnie.
HAC dobrze chłodził jak się dało obroty na maxa, ale wtedy zatyczki na uszy
albo
"idź mnie z tą wichurą" :).

Jednak najlepsze efekty dała kombinacja "cichego" z Thermaltakem na obudowie
(min. obroty).
Temp. o 1-2 stopnie niższa od HAC'a na maxa. No i cichutko jest.

Tak więc chyba warto się zastanowić czy nie lepiej dać 2 wiatraki wolniejsze
i cichsze zamiast
jednego "helikoptera" :)

POzdrawiam