Re: CD-R, DVD-R

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Thu 10 Apr 2003 - 08:21:35 MET DST

> To w sumie nie tak daleko od Krakowa ;-))), a tu chyba nie widzialem
> jeszcze sklepu z CDR (moze nie liczac takich, ktore np. maja tylko
> Platinum i Esperanze :-D), ktory by nie mial DataLifePlus/Azo... co
> prawda 52x jeszcze nie spotkalem, ale nizsze predkosci, do 48,
> sprzedawane sa jak najbardziej, praktycznie wszedzie...

Ha... to o czym piszesz to SuperAzo - z dostaniem tych nie ma problemu. Mi
chodziło o dawne MetalAzo z granatowym spodem. Nagrywały się tylko x16 i
dlatego już ich nie ma.
Te nowe SuperAzo i TDK Reflex Ultra mają jaśniejsze spody niż dawniej - jak
tak czytałem różne opinie to niby ma to być gorsze niż te poprzednie. Ale od
razu mówię: nie znam się na tym, dlatego szukam porady u specjalistów (mam
nadzieję :)
Wcześniej czytałem cdrinfo.*, ale tam to raczej konkretnych ludzi trudno
uświadczyć - raczej 'XYZ jest ql, bo jest i ja tak mówię' :-/ Oczywiście są
chlubne wyjątki z którymi można podyskutować na temat i znają sie na
rzeczy - ostatnio i na pececie ich widuję :)

> Kodakow natomiast nie widzialem, ale i jeszcze dotad nie szukalem :o).
BTW,
> rozwaz tez Sony, zlych (usprawiedliwionych) opinii na ich temat nie
> widzialem, a mnie nie padla jeszcze zadna... ba, niedawno znalazlem za
> szafka porysowana i zakurzona plyte Sony, ktora lezala tam chyba z rok,
> i po przemyciu CD cleanerem odczytala sie bez problemow :o)

Będę rozważał jak pozbieram opinie :)
Na razie muszę się zorientować w sytuacji, bo nie wiem co kupować z tych
wynalazków x40 i x48 i ile to w ogóle warte. A do wypalania filmów i tak
użyam Platinumów - no ale do backupu to się nie odważę :)

ps. ostatnio odkurzyłem parę MetalAzo i Reflex Ultra nagranych ładne kilka
lat temu. Czytają się jak dopiero co wyjęte z pudełka - lepiej niż świeżo
nagrane Platinumy :)

--
pozdrawiam,
Andrzej