Re: Padające Baracudy :-(

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 12:58:31 MET DST

Użytkownik "Sala" napisał:

> Też mam zamiar go kupić. [przyp: WD Caviar z 8 MB cache]
> A tak serio: Ma ktoś ten dysk ? Jak wypada pod względem
> szybkości i cichości.

Hmmm... jeszcznie nie mam, ale pożyczałem od znajomego do testów model WD
Caviar SE 80 GB (seria JB, czyli z 8 MB cache). Jeśli chodzi o wrażenia, to
nie powiem, że byłem specjalnie zaskoczony (wiem jak pracują dyski SCSI),
ale jak na EIDE, to napęd ten sporo potrafi i naprawdę warto w niego
zainwestować.

Mój teścik:
Po podłączeniu do standardowego kontrolera na płycie MSI KT3 Ultra ARU dysk
rozpędzał się podczas odczytu do 49 MB/sek. Pod koniec swojej powierzchni
drastycznie zwalniał osiągając transfer ok. 24 MB/sek. Średnio podczas
odczytu wyciskał ok. 42 MB/sek. Z kolei na kontrolerze RAID Promise
FastTrack 133 odczyt w najszybszym momencie wybił się do 54 MB/sek, jednakże
średni wynik był podobny. Czas dostępu wyniósł w obu przypadkach ok. 13,4
ms.

Jeśli chodzi o bezpośrednie porównanie do dysków, które obecnie posiadam
(np. Maxtor 80 GB 7200, Barracuda ATA IV 80 GB 7200), to widać wyraźny
wzrost wydajności o ok. 5-8 MB/sek podczas sekwencyjnego odczytu, zwłaszcza
na początku dysku. Wg mnie to bardzo dużo, bo taki dysk może dać sporego
kopa, jeśli zainstaluje się na nim system.

Proponuję looknąć na wyniki nieco poważniejszych testów:
http://www.digit-life.com/articles2/disks-2k2-new/index.html
http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1799&p=5
http://www.hothardware.com/hh_files/Drives/diamondmaxplus9sata(3).shtml

Pozdrawiam,