collin 2 i DivX p造nnie na P II 233 MHz

Autor: marek_at_grebski.net
Data: Wed 09 Apr 2003 - 11:06:24 MET DST

Witam
POzbieralem w domu rozne sprzety do "kupy" i wyszedl mi zestaw:
P造ta : Asus P2B-S
Procek: P II 233 podkrecony do 250 MHz
Pamiec: 3 x 128 MB = 393 MB (tyle wykrywa)
Dysk: Segate 9.1 GB UW SCSI
Grafika: GF2 mx 200 32 MB
Muzyczna: SB 128
OS: Win2000 SP2, Linux Mandrake 9.1 z KDE
Testy: Collin 2 , Quake 3 , filmy DivX na win, korzystanie z neta pod Linuxem

Trudno w to uwierzyc ale wszystkie ww gry dzialaja plynnie , bez jakichkolwiek
zaciec, wczesniej mialem AMD Duron /256 ram / GF2 i sie przycinalo, na Cel 1
GHz/128 ram i RIVA TNT2 tez , filmy ida plynnie tylko przy przewijaniu lekko sie
przycinaja ale moze to byc wina cd romu (2x SCSI)
Linux z KDE chodzi nie gorzej niz Win2k , programy uruchamiaja sie ciut wolniej
niz na szybszym sprzecie ale te "ciut" jest do przyjecia, jestem w szoku, moj
szwagier jak to zobaczyl powiedzial ze to chodzi lepiej niz jego Athlon 1,7 MHz :)
Wnioski: Pogon za cyferkami (X.X GHz) nie ma sensu, jak widac wystarczy stary
ale markowy (mam na imie Marek :D) sprzet aby spokojnie sobie pograc o
internecie nie wspomne bo do tego P 100 wystarczy, wlasnie czekam na P III
550/512 cache co jak mysle przyspieszy sprzet i kultura pracy poprawi sie na
tyle ze bede mogl konkurowac ze slabo skonfigurowanymi sprzetami o parametrach
ok 2 GHz.

Dodam tylko ze zawodowo trudnie sie serwisem sprzetu, ale jak mowie klientowi
zeby kupil lepsza plyte i wiecej RAMu zamiast X.X GHz procka to patrzy na mnie
jak na glopka :(
Pozdrawiam
Marek Grebski

--