zabezpieczenie proca przed zjaraniem - autotest :)

Autor: MR (555_at_impreza.neostrada.pl)
Data: Tue 08 Apr 2003 - 00:19:31 MET DST

Witam

Dzisiaj niechcący sprawdziłem działanie "shut down"
gdy proc osiągnie za wysoką temp.
Proc: 2000+ (0,13)
Płyta: gigabyte ga7vaxp.

A było to tak:
Założyłem sobie na proca z plytką ochronną Copper Shim
radiator. Odpalam kompa. Poszumiał około 5 sek. i shutdown.
Sprawdziełem jeszcze parę razy i to samo. Pomyślałem, że
padła płyta.
Diagnozując płytę metodą intensywnego wpatrywania się ;)
zauważyłem, że wynalazek zwany Copper Shim jakby krzywo siedzi.
Zdjąłem radiator i faktycznie blaszka leżała nierówno na tych
gumowych podpórkach. W konsekwencji radiator nie przylegał do
proca i stąd całe zajście.
Założyłem wszystko jak trzeba i działa OK :).

Tak więc płytka się przydaje, szczególnie przy topornym mocowaniu
radiatora, ale trzeba uważać aby w czasie montażu się nie przesunęła.

Ps. Chyba coś w obecnych płytach poprawiono bo czytałem na "tomshardware",
że
w niektórych płytach ten cały shutdown to pic na wodę fotomontaż bo maks.
zmiana
temp. jaką jest w staie wychwycić układ to 1stopnień na sekundę. Podobno
później to
poprawiono. Dzisiaj stwierdziłem, że to prawda.

Pozdrawiam